Badania

Współpraca z: Instytutem Badawczym Dróg i Mostów, Politechnikami: Krakowska, Opolską, Poznańską, Śląską, Wrocławską i Warszawską

W celu ścisłego dopasowania naszej oferty do potrzeb klientów i oferowania im najnowocześniejszych rozwiązań technicznych aktywnie współpracujemy z ośrodkami naukowymi i badawczymi m.in.: Instytutem Badawczym Dróg i Mostów, Politechnikami: Krakowska, Opolską, Poznańską, Śląską, Wrocławską i Warszawską. Efektem tej współpracy jest realizacja kilkunastu programów badawczych nt. rur i konstrukcji podatnych oraz geosyntetyków, a także cykle wykładów dla studentów.

Pierwsze badania konstrukcji z blach stalowych falistych prowadzone były już na początku XX wieku. W związku z coraz powszechniejszym ich zastosowaniem w budownictwie komunikacyjnym oraz przemysłowym ilość zrealizowanych badań w przeciągu 100 lat przekroczyła 50 000.

Projekty badawcze ViaCon

ViaCon Polska Sp. z o. o. wraz z pozostałą częścią grupy ViaCon prowadzi szereg projektów badawczych dotyczących rur i konstrukcji podatnych zarówno w kraju jak i za granicą. W ostatnich latach uczestniczyliśmy w ponad 20 projektach badawczych. Współpracujemy ze znaczącymi ośrodkami akademickimi i badawczymi w kraju i na świecie. W oparciu o nasze doświadczenia i wyniki badań publikujemy wiele referatów związanych z tematyką badań i zastosowań konstrukcji z blach falistych, tak aby poszerzyć zakres wiedzy na ten temat. Nasze publikacje przedstawiane są na konferencjach i seminariach krajowych (m.in. Estetyka Mostów, Seminarium Mostowe w Kiekrzu, Małe Mosty we Wrocławiu i inne) i zagranicznych (Transportation Research Board ,Waszyngton, International Geosynthetics Conference, Nicea, Seminarium Mostowe, Brno). Grupa ViaCon aktywnie uczestniczy w pracach międzynarodowych komisji (TRB, CEN) zajmujących się tematyką konstrukcji podatnych. Ponadto, aktywnie prowadzimy działalność edukacyjną. Poniżej przedstawiamy tabelę wybranych badań, które zostały przeprowadzone z inicjatywy Grupy ViaCon.

Lista badań firmy ViaCon

Temat badań / opracowania Miejsce badań Typ konstrukcji Rok Instytucja / Autor Badań
The Displacements of The Soil-Steel Tunnel After Twenty Months of Service Karpacz, Polska MultiPlate 2015 B.Kunecki, Janusz.L  
Field Test and Three-Dimensional Numerical Analysis of The Soil-Steel Tunnel During Backfilling Karpacz, Polska MultiPlate 2014 B.Kunecki  
Laboratory test of the fire protection layer used in the soil-steel tunnel in Poland Karpacz, Polska MultiPlate 2013 B.Kunecki  
Field test and three-dimensional numerical analysis of soil-steel arch with ribs; Shell structures: theory and applications Autostrada A4, Polska SuperCor 2013 B.Kunecki, L.Korusiewicz  
Field tests of large-span metal arch culvert during backfilling Autostrada A4, Polska SuperCor 2013 B.Kunecki, L.Korusiewicz  
Field test of soil-steel arch with ribs and calculation of internal forces on the basis of measured strains. Research and applications in structural engineering, mechanics and computation Autostrada A4, Polska SuperCor 2011 B.Kunecki, L.Korusiewicz  
Behaviour of the steel box-type culvert during backfilling IBDiM, Żmigród Box 2011 B.Kunecki, L.Korusiewicz  
Load reduction (arching) on buried rigid culverts using geofoam: long-term behaviour Norwegia Arching 2008 J. Vaslestad, B. Kunecki, T.H. Johansen  
Influence of first loading cycles on a steel culvert behaviour Norwegia Arching 2008 B.Kunecki, L.Korusiewicz  
Badania polowe konstrukcji podatnych o dużych rozpiętościach Norwegia Arching 2007 B.Kunecki, J.Vaslestad, A.Emdal  
Laboratory test of a full-scale soil-steel box-type culvert under road loads IBDiM, Żmigród Box 2007 B.Kunecki, L.Korusiewicz  
Behavior of the steel box-type culvert during backfilling IBDiM, Żmigród Box 2007 B.Kunecki, L.Korusiewicz  
Full-scale test of steel pipe-arch culvert and finite element analysis by two commercial codes IBDiM, Żmigród HelCor Pipe-Arch 2006 B.Kunecki, R. Ebeltoft  
Behaviour of Orthotropic Buried Arch Shells under Static and Dynamic Live Load IBDiM, Żmigród HelCor Pipe-Arch 2006 B.Kunecki  
Full-scale test of corrugated steel culvert and FEM analysis with various static systems IBDiM, Żmigród HelCor Pipe-Arch 2006 B.Kunecki  
Full-scale laboratory static tests of steel corrugated pipe-arch culvert IBDiM, Żmigród HelCor Pipe-Arch 2005 B.Kunecki  
Wytężenie przepustu typu Box Culvert MP150 17B w Lewinie Kłodzkim Lewin Klodzki, Polska MP150- 17B 2003 Politechnika Wrocławska Instytut Inżynierii Lądowej dr hab. inż. Czesław Machelski mgr inż. Grzegorz Antoniszyn
Ocena przydatności systemu kanalizacyjnego HelCor Trenchcoat do zastosowań w inżynierii komunikacyjnej - badanie szczelności połączenia IBDiM, Żmigród - Węglewo, Polska HC 800 TC 2002 IBDiM, Filia Wrocław Ośrodek Badań Mostów, Betonów i Kruszyw Zmigród - Węglewo mgr Wiktor Jasiński mgr inż. Wiesława Rowińska
Ocena przydatności systemu kanalizacyjnego HelCor Trenchcoat do zastosowań w inżynierii komunikacyjnej IBDiM, Żmigród - Węglewo, Polska HC 800 TC 2002 IBDiM, Filia Wrocław Ośrodek Badań Mostów, Betonów i Kruszyw Zmigród - Węglewo mgr Wiktor Jasiński mgr inż. Wiesława Rowińska
Sprawozdanie z wykonywanych badań dla konstrukcji przepustu z blachy falistej "Box Culvert" IBDiM, Zmigród - Węglewo, Polska MP150- 2B 2001 IBDiM, Filia Wrocław Ośrodek Badań Mostów, Betonów i Kruszyw Zmigród - Węglewo mgr inż. Adam Czerepak dr inż. Leszek Korusiewicz mgr inż. Wiesława Rowińska dr inż. Adam Wysokowski
Ocena przydatności elementów systemu kanalizacyjnego Pecor Optima do zastosowania w budownictwie komunikacyjnym IBDiM, Zmigród - Węglewo, Polska DV 800 2001 IBDiM, Filia Wrocław Ośrodek Badań Mostów, Betonów i Kruszyw Zmigród - Węglewo mgr Wiktor Jasiński
Badania przepustu ceglanego wzmocnionego konstrukcją wielopłaszczową z blachy typu MultiPlate Murzynowo Lesne, Polska MP150 L- 38 2000 - 2001 Politechnika Poznańska Instytut Inżynierii Lądowej Zakład Budowy Mostów dr inż. Arkadiusz Madaj
Badania odporności powłok antykorozyjnych na ścieranie Gavle, Szwecja   2000 Szwedzka Administracja Drogowa i ViaCon  
Sprawozdanie z wykonania badań dla konstrukcji przepustów w systemie MultiPlate i z rury DV/Arot Optima i HelCor IBDiM, Zmigród - Węglewo, Polska MP150 GL- 4 DV 800 HC 800 1999 IBDiM, Filia Wrocław Ośrodek Badan Mostów, Betonów i Kruszyw Żmigród - Węglewo dr inż. Leszek Korusiewicz mgr inż. Bartłomiej Kunecki dr inż. Adam Wysokowski
Projekt próbnego obciążenia i wyniki badań pod próbnym obciążeniem statycznym przepustu pod linia kolejową w ciągu ulicy Rubież w Poznaniu Poznań, Polska MP150 UP- 109
MP150 G- 7
1998 - 2002 Politechnika Poznańska Instytut Inżynierii Lądowej Zakład Budowy Mostów dr inż. Arkadiusz Madaj dr inż. Krzysztof Sturzbecher
Sprawozdanie z pomiarów przemieszczeń konstrukcji w czasie próbnego obciążenia mostu kolejowego w km. 99,912 linii Wrocław - Międzylesie Krosnowice, Polska MP150 2 - L- 29 1997 IBDiM, Filia Wrocław Ośrodek Badań Mostów, Betonów i Kruszyw Żmigród - Węglewo mgr inż. Wiesława Rowinska mgr inż. Jacek Tlustochowski
Sprawozdanie z badań aprobacyjnych dla rur z tworzyw sztucznych DV/ Arot Optima IBDiM, Zmigród - Węglewo, Polska DV 400 DV 600 DV 800 1996 IBDiM, Filia Wrocław Ośrodek Badań Mostów, Betonów i Kruszyw Żmigród - Węglewo mgr inż. Zygmunt Gustowski mgr inż. Paweł Spurtacz mgr inż. Ryszard Wodyński
Badania w skali naturalnej konstrukcji MultiPlate MP200 pod obciążeniem drogowym Szwecja MP200 (6,04x4,55) 1989 Szwedzka Administracja Drogowa, Royal University of Technology i ViaCon  
Badania długoterminowe zachowania się konstrukcji podatnej o dużej rozpiętości Dovre, Norwegia MP200 (10,78x7,13) 1985 Norweska Administracja Drogowa i Dr inż. Jan Vaslestad  
Badania długoterminowe zachowania się konstrukcji podatnej o dużej rozpiętości Tolpinrud, Norwegia MP200 WA- 27 1982 Norweska Administracja Drogowa i Dr inż. Jan Vaslestad