pl
ViaCon » Portfolios » Rozbudowa kolei miejskiej Luas w Dublinie

Rozbudowa kolei miejskiej Luas w Dublinie

Przedłużenie linii kolejowej w Dublinie w Irlandii wykorzystuje rozwiązanie do zarządzania wodą deszczową do utrzymania ruchu i ochrony przed powodzią

Wyzwanie realizacyjne

Wraz ze zmianami klimatu miasta stają przed nowymi wyzwaniami, takimi jak nagłe i nieprzewidywalne powodzie. Miasto musi zapewnić sprawne działanie całej infrastruktury, nawet podczas ulewy.

Podczas rozbudowy zielonej linii systemu kolei miejskiej Luas w Dublinie (Irlandia), planiści zdali sobie sprawę, że odprowadzanie wody deszczowej będzie miało kluczowe znaczenie. Budowa specjalnie zaprojektowanych zbiorników na wodę pod torami odgrywa istotną rolę w skutecznym zarządzaniu wodą deszczową i odwadnianiu powierzchni.

Specyfikacja

  • Układ zbiorników na wodę o łącznej pojemności ponad 900 m3 z głównymi 5 zbiornikami o średnicach: 2400 mm / 2100 mm oraz 1200 mm
  • Stal ocynkowana
  • Zaprojektowane do przenoszenia obciążeń kolejowych i LM3

Zastosowane rozwiązanie

Bazując na rozwiązaniach zbiorników na wodę zaproponowanych przez ViaCon UK, rozpoczęto projekt łagodzenia skutków powodzi błyskawicznych. Pierwszy i największy zbiornik o objętości 430 m3 został dostarczony w ciągu 3 tygodni i zainstalowany w ciągu zaledwie 4 dni. Jego uruchomienie zajęło 1/3 czasu, którego wymagałoby alternatywne rozwiązanie z betonu. Proces montażu wiązał się z mniejszą przestrzenią zabudowy.

Nie było potrzeby stosowania ciężkiego sprzętu dźwigowego i innych specjalistycznych urządzeń do instalacji.

Przewaga technologiczna

Wykorzystując zbiorniki retencyjne jako rozwiązanie do odprowadzania wody deszczowej i drenażu, osiągnięto szereg korzyści:

  • Pod względem kosztów, zwłaszcza w porównaniu z betonem, w zakresie budowy, instalacji i konserwacji
  • Szybkość: Dzięki kompleksowej dostawie w ciągu 4 tygodni, rozwiązanie zostało oddane do użytku szybciej niż rozpoczęto by budowę wykorzystując alternatywny materiał
  • Trwałość dzięki zastosowaniu stali
  • Bezpieczeństwo i dostępność: Zbiorniki pod torami są specjalnie zaprojektowane z kominami włazowymi na każdym końcu, co ułatwia monitorowanie i konserwację ich wnętrza