pl
ViaCon » Naprawa szkod powodziowych

Naprawa szkod powodziowych

Odbudowa infrastruktury po powodzi

Powodzie niszczą infrastrukturę drogową i mostową

Skutki powodzi pociągają zawsze za sobą znaczne straty materialne, także w infrastrukturze drogowej i mostowej. Podmyte drogi samochodowe i kolejowe, zniszczone obiekty inżynierskie, powodują poważne zakłócenia w komunikacji nie tylko w okresie samej klęski żywiołowej, ale także w długim okresie po niej.

W wyniku powodzi wiele dróg oraz przepław mostowych przestało istnieć odcinając od świata mieszkańców okolicznych terenów. Ponowne skomunikowanie takich obszarów jest kluczowe.

Remont i naprawa infrastruktury drogowej, kolejowej i mostowej to jedno z wyzwań, które dotyczą usuwania skutków klęski żywiołowej spowodowanej przez fale powodziowe.

Skontaktuj się z nami

Acrow

Mosty tymczasowe Acrow – szybkie reagowanie w sytuacjach awaryjnych

W sytuacjach kryzysowych nasze prefabrykowane mosty modułowe Acrow są natychmiastowym i niezawodnym rozwiązaniem. Pomagają przywrócić łączność zalanych i zdewastowanych terenów po powodzi, umożliwiając pomoc w przypadku katastrof i odbudowę dotkniętych społeczności.

Mosty tymczasowe Acrow są idealnymi rozwiązaniami do przywracania uszkodzonej lub zniszczonej infrastruktury, a zapas komponentów modułowych oznacza szybką dostawę w dowolne miejsce, nawet w trudnych warunkach.

Charakterystyka i zalety rozwiązania

  • Mosty dostępne w magazynie, gotowe do dostarczenia w dowolne miejsce
  • Wstępnie zaprojektowane komponenty modułowe umożliwiają szybką dostawę nawet w trudnych lokalizacjach
  • Wiele konfiguracji długości i szerokości zapewnia elastyczność
    zastosowania
  • Szybki montaż i instalacja
  • Łatwy demontaż w celu bezpiecznego i szybkiego ponownego zastosowania
  • Rozwiązanie sprawdzone w zastosowaniach związanych z niesieniem pomocy humanitarnej i klęskami żywiołowymi
  • Dostarczane z kompleksowym pakietem wsparcia technicznego

Więcej o mostach składanych Acrow

Masz projekt do wykonania?

Skontaktuj się z nami

HelCor, MultiPlate, SuperCor

Rury i konstrukcje podatne z blach falistych to technologia umożliwiająca szybką i sprawną budowę przepustów, mostów oraz innych obiektów inżynierskich.

Jednym ze sposobów przywracania komunikacji na terenach popowodziowych jest zastosowanie konstrukcji ze stalowych blach falistych jako przepustów i małych mostów. Pierwsze zastosowania konstrukcji stalowych z blach falistych typu MultiPlate oraz SuperCor na terenach zniszczonych powodzią miały miejsce po „powodzi tysiąclecia” w 1997 roku, a także w latach późniejszych.

Konstrukcje te zdały powodziowy egzamin między innymi na wartkich rzekach Kotliny Kłodzkiej – Nysy Kłodzkiej, Bystrzycy Dusznickiej czy Białej Lądeckiej.

Cechy rozwiązania

  • Prefabrykaty – elementy konstrukcyjne są dostarczane na budowę w segmentach co znacznie przyspiesza czas montażu.
  • Krótki czas wykonania obiektu – przykładowo 12 metrową konstrukcję SuperCor miejscowości Baczyn koło Suchej Beskidzkiej zmontowano w ciągu 7 dni.
  • Lekkość rozwiązania – elementy konstrukcyjne są łatwe w transporcie.
  • Montaż możliwy w każdych warunkach atmosferycznych – również w czasie opadów oraz w zimowych warunkach.

Więcej o rozwiązaniach HelCor, MultiPlate, SuperCor

Skontaktuj się z nami!

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do przeczytania naszego studium przypadku dotyczącego skutków powodzi w 1997r. oraz 2001r. – Naprawy szkód powodziowych przy zastosowaniukonstrukcji z blach falistych.

Pecor

Rury z tworzywa sztucznego Pecor Optima oraz Pecor Quattro stanowią doskonałe rozwiązanie do szybkiej i niezawodnej odbudowy zniszczonych w czasie powodzi przepustów drogowych i kolejowych. Ich spiralna konstrukcja zapewnia wysoką sztywność, a gładka ścianka wewnętrza – dobre parametry hydrauliczne.

Zalety rozwiązania

  • Szybki i prosty montaż oraz sprawny transport dzięki niewielkiej wadze rur.
  • Ciągła dostępność – na naszym placu magazynowym posiadamy rury przepustowe o średnicach od 300 – 1000 mm.
  • Produkowane w segmentach o długości 6, 7, 8 m łączone na złączki opaskowe co umożliwia łatwe dopasowanie produktu do wymaganej długości.
  • Eliminowanie pracy ciężkiego sprzętu przy budowie przepustów, co czyni je idealnym rozwiązaniem w trudnodostępnych miejscach.

Obiekt kolejowy zniszczony przez „powódź tysiąclecia” w 1997 roku w Krosnowicach.

Most kolejowy po odbudowie przy zastosowaniu konstrukcji z blach falistych MultiPlate.

Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem!

Skontaktuj się